Herkes gider mi?

 Kırılmak, güçsüz hissettiriyor. Kızmak istiyorum ama kızamıyorum. kızacak şeyler arasam illaki bulurum bir tane ama  haksızlık olur kızarsam biliyorum o yüzden arayamıyorum.

 "Beni bırakma olur mu" dediğim "seni bırakmayacağım" diyen  herkes gidiyor.

bir kaç haftadır  "Cem Adrian; herkes gider mi" dinliyorum istemsizce. Önceden dinlediğimde " herkes gitmez" diyemesem de  " herkes gider" de diyemiyordum. Ama artık " herkes gider " diyebiliyorum.

 Kısacası herkes gider mi diye sorunca kendime, herkesin gittiğini görebiliyorum.

Galiba küçükken insanlar sessizce hayatımızdan çıkarken büyüdükçe veda etmeye başlıyoruz.

Bazen veda etmek kolay oluyor o kadar üzmüyor insanı, galiba bu vedanın geldiğini önceden gördüğümüzden, veda ettiğimiz kişiye kızdığımızdan veya bu vedanın en iyisi olacağını bildiğimizden.

 Ancak bazı vedalar  çok zor oluyor ve çok üzüyor,  kızamadığımızdan,  göremediğimizden,  çok değer verdiğimizden, gitmesini istemediğimizden, alışamayacağımızı bildiğimizden, eksik kalacağımızdan.

Eksikliklerini unutamayacağımızdan hatırladığımız vedalar oluyor büyüdükçe. 

-----------------------

-Şiir -

Beni güzel hatırla

Bunlar son satırlar...

Farz et ki bir rüzgardım

Esip geçtim hayatından

Ya da bir yağmur

Sel oldum sokağında

Sonra toprak çekti suyu...

Kaybolup gittim

Belki de bir rüyaydım senin için

Uyandım ve ben bittim...

Beni güzel hatırla

- Orhan Veli -



  

Yorumlar

  1. Gitmek gerekir bazen, sessiz ve usulca...

    YanıtlaSil
  2. Ya ben çok duygusalım ya da yazılan yazılar tam düşüncelerime göre. maalesef ki herkes gidebilir hatta hiç gitmez dediğin kişi bile bir anda hayatından çıkabiliyor ve kimi zaman insan neye uğradığını şaşırıyor. Eğer bu veda beklenmedik bir zamanda ve haklı bir sebebe dayanarak olmuşsa kişi ne karşı tarafa kızabiliyor ne de içini tam olarak dökebiliyor. karşı tarafa kızıp öfkelensen belki içindeki üzüntü biraz olsun geçer fakat bazı zamanlar bu bile olmayabiliyor. içindeki üzüntüde sinirde sana kalıyor. Yarım kalmışlıklar ,yaşanmamışlıklar, acabalar dönüp dolaşıyor beyninin en ücra köşesinde. Acaba böyle olmasaydı acaba gitmeseydi acaba acaba... zamanla alışırım kabullenirim diyorsun fakat o anın getirdiği üzüntüyle zamana bile sinirleniyor insan hatta veda eden insan hayatınıza girmesiyle sizin hayatınıza birçok güzellik getirmişse eğer bazı şeylerin zamanla bile geçmesini istemezsiniz çünkü bilirsiniz zaman bazı duyguları bazı hisleri köreltir. İnsanlar gider anılar kalır, hatıralar kalır, beraber güldüğünüz espriler, söylenmiş güzel sözler kalır. Fakat asıl önemli olan gittiğin yerden nasıl hatırlandığındır kimi güzel hatırlanır kimi hatırlanmak dahi istenmez. Kimi zaman bir taşa bile dalıp gidersin fakat o an gözünün önüne gelen taş değil o kişiyle yaşanılan anılardır buruk bir gülümsemeyle iç çekersin, kimini ise hatırlamamak için oradan oraya koşuşturur durursun. Kısacası şiirde de söylenilen gibi beni güzel hatırla..,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar